El cap de setmana del 27, 28 i 29 de setembre monis i premonis dels 3 sectors de Barcelona han marxat a Caldes de Montbui per celebrar el Curs d’Iniciació al Monitoratge.
El CIM (Curs d’Iniciació al Monitoratge) és una activitat consolidada des de fa temps als sectors de Barcelona. De forma autogestionada, les monitores i monitors preparen formacions per tal que els grups de joves i premonis dels diferents esplais participants puguin començar la seva etapa com a monis ben prepares i preparats. Durant el CIM, es treballen i es debat al voltant de conceptes bàsics per a la futura entrada dels i les joves a l’assemblea de l’esplai.
Enguany 5 esplais dels 3 sectors de Barcelona han participat al CIM: l’Esplai SCV El Clot, l’Esplai Kasperle, l’Esplai GMM, l’Esplai Espurna i l’Esplai Guineueta. D’aquests diferents esplais, 14 persones s’han encarregat de les formacions i 30 joves i premonis les rebien.
Com en els tres cursos anteriors, aquest any s’ha continuat apostant per realitzar el CIM en un terreny d’acampada. Aquest cop, al càmping El Pasqualet, a Caldes de Montbui. És un terreny adaptat amb cuina, instal·lació elèctrica i aixopluc, fet que ha facilitat la realització de l’activitat.
Durant el cap de setmana s’han realitzat tres formacions i diversos espais de coneixença i cohesió. Les formacions que s’han fet han estat “Pedagogia”, on s’ha parlat de qüestions que generen debat en l’àmbit pedagògic com ara la participació infantil, els límits o la gestió dels conflictes; “Què és l’esplai?”, on s’ha explicat la història dels esplais i del lleure educatiu, així com les bases ideològiques d’Esplac; i “Organització”, on s’ha treballat l’assemblearisme i l’organització interna. Per culminar l’activitat i fer un tancament de l’espai, el diumenge s’ha fet un dinar conjunt de cloenda.
El CIM és una activitat amb un format i un seguiment molt consolidats als sectors de Barcelona, on es valora molt positivament l’espai formatiu i de cohesió de les futures generacions de monis dels esplais. Durant el cap de setmana es comparteixen experiències, dubtes i inquietuds al voltant de la tasca educativa que realitzen els esplais, generant així un coneixement col·lectiu molt enriquidor!