Escola d’Esplac
L’Escola d’Esplac és un espai formatiu, de debat i d’intercanvi d’experiències i recursos que ofereix a les monitores, les persones sòcies d’Esplac i a altres persones vinculades al món de l’associacionisme educatiu idees noves per revisar i millorar la seva tasca educativa. El cap de setmana ofereix diversos espais i dinàmiques que permet el treball en petits i grans grups segons l’objectiu de la sessió. Per a cadascun d’aquests espais formatius hi convidem persones vinculades al camp de l’educació o amb experiència en l’associacionisme educatiu amb perspectiva del tema tractat.
Escola d’Esplac 2020:
I tu, en quins valors eduques?
En aquesta setena edició, sota el lema I tu, en quins valors eduques? ens volem centrar en l’educació en valors; què és l’educació en valors, quins són els valors del nostre esplai i quina és la metodologia que seguim per treballar-los i integrar-los.
L’Escola d’Esplac 2020 sobre Política i educació: i tu, com eduques? serà el cap de setmana del 14 i 15 de març a Vic, a l’IES Callís.
JUSTIFICACIÓ DEL TEMA
El procés educatiu és present al llarg de tota la nostra vida, a través de la família, l’escola, l’esplai, els amics, la societat en la qual hem crescut, entre d’altres. Volem ser conscients del context en el qual ens trobem, on els valors que es preuen són aquells vinculats amb la globalització i la mercantilització de les nostres vides, on predomina la mentalitat individualista en un món molt competitiu. Creiem necessari treballar i educar en aquells valors que volem per a la nostra societat, aquells que creiem que respecten les diferències culturals de la zona, potenciant la cohesió social i el creixement personal de cada una de les persones que en formem part.
Els esplais creem el nostre ideari, però, quin és l’objectiu d’aquest? Hi ha molts dubtes que sorgeixen envers aquest tema. Són coherents les nostres accions i els nostres valors? Moltes vegades ens costa aterrar-ho a la nostra realitat i ens quedem en la pròpia imposició de la puresa que han de tenir els nostres actes a l’esplai.
OBJECTIUS GENERALS
- Entendre què és l’educació en valors i quines afectacions socials, polítiques i educatives té
- Detectar les pràctiques i actituds personals o col·lectives que duem a terme en el dia a dia de l’esplai quan eduquem en valors
- Qüestionar-nos la metodologia emprada per treballar els valors que tenim a l’ideari
- Conèixer altres experiències, entitat i/o col·lectius i metodologies que ens ajudin a ampliar el contingut, mirada i pràctiques de l’esplai
- Potenciar la revisió i creació dels idearis dels esplais i de la pròpia associació
OBJECTIUS ESPECÍFICS
- Potenciar la formació de les monitores i monitors d’Esplac en matèria de valors i ideari
- Donar a conèixer l’Escola d’Esplac a educadores i joves alienes a la nostra associació i incrementar el nombre de participants externs
- Plantejar un recurs de revisió i creació d’ideari dels esplais
CONVALIDACIÓ D’HORES ASSOCIATIVES MARTA MATA
La participació a totes les sessions formatives de l’Escola d’Esplac, convalida 12 hores associatives dels cursos d’Èxit del programa Marta Mata de l’Escola Lliure El Sol. Si es participa parcialment, no hi ha la possibilitat de fer una convalidació proporcional.
DISSABTE MATÍ
9.00 h – 09.45 h: Arribada a l’alberg el Collell i Inscripcions
10.00 h – 10.15 h: Presentació de l’Escola d’Esplac a l’IES Jaume Callís
10.15 h – 13.30 h: Ponències “Els Valors a l’Esplai”
- Introducció a l’educació en valors i l’ideari com a eina
- El relleu en un projecte transformador
- La mercantilització dels valors
13.30 h – 14.00 h: Experiències esplais I
14.00 h – 15.30 h: Dinar de tupper
DISSABTE TARDA
15.30 h – 16.00 h: Experiències esplais II
16.00 h – 17.30 h: Taules rodones
17.30 h – 18.00 h: Pausa
18.00 h – 19.30 h: Continuació Taules rodones
DISSABTE NIT
20.00 h – 21.30 h: Sopar a l’alberg el Collell
DIUMENGE MATÍ
8.00 h: Esmorzar a l’alberg
9.00 h – 9.30 h: Recollida i Deixar les habitacions
9.45 h: Presentació Escola d’Esplac 2020
10.00 – 11.00 h Primera ponència: “Educació en valors”
11.00 – 12.30 h Segona ponència: “Evolució dels valors amb perspectiva històrica”
12.30 – 12.50 Pausa café
12.50 – 14.20 h Tercera ponència: “Valors i Cultura”
14.20 h – 14.30 h: Cloenda
14.30 h – 15.30 h: Dinar
PONÈNCIES DISSABTE MATÍ:
1ª Ponència – Introducció a l’educació en valors i l’ideari com a eina
El desconeixement sobre què és un ideari i, sobretot, quina funció té aquest. Per molt que es presenta de forma dinàmica i que s’emfatitza que és un document obert a canvis i que es pot construir de mil maneres, es segueix veient com una formalitat molt allunyada del dia a dia de les entitats. Hem de fer un pas més i passar de la teoria de les idees a l’acció. Que són els valors? Per què eduquem en valors? Quina és la nostra actitud envers aquests valors, som coherents, busquem la puresa?
- Francesca Nogales Talán, és heavy, motera, enamorada de la lectura i la muntanya. També és llicenciada en Sociologia per la UAB en l’especialitat d’organitzacions i treball, té un Postgrau en Govern Local per l’Institut de Ciències Polítiques i Socials, un Màster en Desenvolupament Organitzacional i Consultoria de Processos i està certificada en Coaching d’Equips. La seva dedicació professional es centra en acompanyar organitzacions i equips. Fa més de 15 anys que forma part del Claustre de l’Escola Lliure del Sol de manera molt activa, formant part de diverses comissions i grups de treball. Ha estat presidenta d’una associació de Rock a Rubí, secretaria al seu esplai i voluntària en diversos projectes amb infants i persones amb discapacitat al Vallès Occidental.
2ª Ponència – El relleu en projectes transformadors
Entenem que és primordial reconèixer que una de les principals transformacions es dona en els i les monitores dels esplais. Ens hem de qüestionar tot allò que ens ve donat; si no es plantegen interrogants, ens ho hem de fer mirar. Com transmetem d’una generació a l’altra els valors/ideari de l’esplai?» , com generar «cultura d’esplai», com fer front als canvis socials i d’ideari. Sabem educar en valors les monis dels esplais? Aprenem a fer-ho amb els anys? Com mantenim un projecte transformador en un equip que sempre és canviant?
3ª Ponència – La mercantilització dels valors
Com els valors entren en el mercat i de quina manera. Les tendències de la societat et fan adquirir o treballar més un valor que un altre? Parlem sobre l’apropiació dels valors. Què és i com ens relacionem amb la post-veritat?
- Irene Ramentol: periodista de NacióDigital i vicepresidenta del Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB). Ha treballat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) i també en premsa comarcal, com al diari de la Catalunya Central Regió7 o TVManresa. Actualment és també professora col·laboradora de la UOC per al grau de Comunicació i col·labora amb altres mitjans com Catalunya Ràdio o Mèdia.cat (Observatori crític dels Mitjans de Comunicació). S’ha especialitzat en periodisme polític, digital i ètica periodística.
PONÈNCIES DIUMENGE MATÍ:
1ª Ponència – Educació en Valors
En aquesta primera xerrada aprofundirem sobre què és i que no és un valor, quina relació tenen aquests amb les emocions i de com influencia la metodologia que emprem a l’hora d’educar en valors. Com veiem la realitat, les nostres creences, fan que un valor tingui un significat diferent ara, que fa 15 anys, llavors, quina importància li donem al nom dels valors? Primer va el valor i després la pràctica? Totes les activitats que duem a terme es fan en perspectiva a algun valor? Tot és educació en valors? Que no? Quan fem educació en valors, estem adoctrinant? Aquestes són algunes de les preguntes que debatrem a la primera xerrada del diumenge al matí.
- Clara Domènech i Vivas: Graduada en Pedagogia i Màster d’Educació en Valors i Ciutadania per la Universitat de Barcelona. Actualment sóc professora associada a la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona i formo part del Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social. Durant els anys d’estudi i formació he format part, com a voluntària, de diverses entitats de món social que treballen amb infants i joves en risc d’exclusió social. He viscut també els valors des d’un voluntariat internacional a Bolívia i aquí he estat vinculada al moviment escolta del Baix Llobregat. Actualment estic interessada en la creació de programes per treballar amb els professionals de l’educació com viure, fer viure i educar en valors.
2ª Ponència – Evolució dels valors amb perspectiva històrica
A la segona xerrada parlarem sobre quina és i ha estat l’evolució del valors al llarg de la historia del territori en que ens trobem. En algunes èpoques alguna valors es troben més en alça que altres, per què? De què depen? Qui marca la tendència dels valors? Parlarem sobre les crisis de valors; Què són i què comporten? Quines tendències de valors s’han pogut veure en els últims 30-40 anys? Amb quins fets històrics els relacionem?
- Joan Soler: Mestre i doctor en Pedagogia amb la tesi La renovació pedagògica durant el segle XX. La cruïlla catalana: dinamismes i tensions. Va exercir com a mestre d’ensenyament primari en diferents centres públics i, des de l’any 1994, és professor del Departament de Pedagogia de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la Universitat de Vic. Actualment és president de la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana. També és director i voluntari de Càritas de Centelles, un municipi del qual va ser regidor d’Educació durant vuit anys. Els àmbits d’estudi en els quals investiga i ha publicat articles i llibres són: la formació dels mestres; la història de l’educació a Catalunya; el pensament educatiu contemporani; les relacions entre territori, municipi i educació; l’escola rural i la democràcia i participació en l’educació.
- Maria Coll: llicenciada en Història i Periodisme i en la seva trajectòria professional sempre ha combinat aquestes dues facetes. Ha treballat en diversos mitjans de comunicació d’àmbit local i general, entre els quals l’Agència EFE i El Singular, i ha estat responsable de comunicació de la Fundació Carta de la Pau dirigida a l’ONU. Ha dirigit documentals televisius sobre història local i llibres com La vaga d’usuaris de tramvies de Barcelona de 1957 i Al Paranimf!. Actualment és col·laboradora habitual de la revista Sàpiens, codirectora de la revista Valors i del programa de ràdio «Valors a l’alça» (La Xarxa).
3ª Ponència – Valors i Cultura
Finalment, a la tercera i última xerrada debatrem sobre la influència de la cultura en els valors en els quals eduquem. Els valors fan la cultura? Ens preguntem com eduquem en valors en una societat que és pluricultural? Jutgem i discriminem valors que no són de la nostra cultura? Sabem què és un conflicte cultural? Com el treballem?
- Mohamed Ait abou Moujane: És Llicenciat en Econometria per la Universitat Lyon I a França i Postgrau en Relacions Interculturals i la gestió de la diversitat cultural a La Universitat Abat Oliva (Barcelona). Des de sempre li ha interessat com funciona la vida a peu de carrer, després de viure de prop com les generacions, fills d’immigrants, busquen la seva identitat i la pertinença a França. Es mediador intercultural i formador en temes relacionats amb la interculturalitat i la convivència en diversitat.
- Drom Kotar Mestipen: Associació Gitana de Dones Drom Kotar Mestipen. DKM significa Camí de Llibertat”, el que volen aconseguir per a totes les dones gitanes.
María Cortés es Pedagoga por parte de la universidad de Barcelona. María lleva muchos años trabajando por la superación de las desigualdades del pueblo gitano i por superar las aquellas prácticas que aún mantienen a mucha de las personas del pueblo gitano en situaciones de exclusión de los espacios educativos, políticos y de decisión. Ha sido referente en la última Trobada de estudiantes Gitanas de cataluña realizada el noviembre de 2020 en la sala paninfo de la univeridad de barcelona, lo que ha constituido un hito histórico, ya que esta sala abierta a las elites académicas, recibió la participación activa de 300 mujeres gitanas de toda cataluña para discutir propuesta de mejora al sistema educativo. Esta fue al 18a versión de la Trobada. maría es parte del equipo técnico de la drom Kotar Mestipen desde el año 2018.
María Paz Anderson es Licenciada en educación con mención en castellano y pedagogía en castellano por la Universidad de Santiago de Chile. Es la actual Coordinadora de Drom Kotar Mestipen. Ha trabajado en escuelas de contextos desfavorecidos tanto en Santiago de Chile como en Washington DC, EE.UU. Tiene experiencia trabajo con la comunidad en proyecto de educación de personas adultas desde 2014. Trabajó en la Escuela de adultos de La Verneda – Sant Martí, que es la primera Comunidad de Aprendizaje y como coordinadora de Facepa. Ha participado como miembro del equipo de coordinación de diversos proyectos Europeos y trabaja en Drom kotar desde 2017 por lo que ha tenido la oportunidad de coordinar el II Congreso Internacional de Mujeres Gitanas realizado en CaixaForum en 2018 y la 18a Trobada de estudiantes gitanas de Cataluña.
Durant la tarda de dissabte hi haurà 4 taules a escollir:
Respecte i Tolerància
Que volem dir quan diem a l’esplai treballem el respecte cada dissabte i en totes les nostres activitats? Creiem que és un valor transversal fonamental per poder conviure i/o canviar la societat en la qual ens trobem? I quan parlem de tolerància? Quina diferència hi ha entre aquests dos? Què vol dir ser tolerant en una societat que discrimina? Tolerem qualsevol mena de discurs per part dels infants o qualsevol altra persona? Fins a on arriba el nostre límit de llibertat d’expressió? Què tolerem i que no tolerem? Dir una veritat és una falta de respecte en alguns contextos? Les convencions socials ens ho permeten? Ser assertiu garanteix el respecte? Aquestes són algunes de les preguntes de les quals debatrem el dissabte a la tarda en aquesta taula rodona.
- Mª Jesús Comellas i Carbó: Mestra en totes les etapes educatives i NNEE. Dra. en Psicologia i professora emèrita de la UAB en la titulació de Pedagogia i Psicopedagogia. Des del 2000 dinamitza un projecte de la Diputació: Espai de Debat Educatiu en el que hi participa tot el teixit local: professorat, famílies, esplais, escoltes, treball social, policia, joventut, esports i teixit associatiu per compartir coneixements, dubtes i suggeriments, enfortir i compartir el compromís educatiu pensant en l’etapa de 0-18 anys evitant mirades classistes o esbiaixades. També lidera un projecte de Mentorització de treballs de recerca de Batxillerat (TR) o grau (TFG) per tal d’afavorir el reconeixement del saber i experiència de persones de la generació sènior, ampliar les relacions entre generacions i, sobretot, evidenciar els estereotips vinculats a l’edat.
- Aixa Dulcey: es psicóloga por la UNAH, máster en gestión del sector cultural y creativo por la UCM, y realizó el posgrado de Cultura de Paz por la UAB. Durante su etapa de estudiante participó como voluntaria en organizaciones y colectivos que trabajan en la promoción de la noviolencia y la paz, a través de intervenciones en el espacio público y en centros escolares en zonas de alta vulnerabilidad con niños y jóvenes en situación de exclusión social en Honduras. Con experiencia como psicóloga en atención a víctimas de violencia; también ha colaborado en el apoyo de la defensa y la promoción de los derechos sexuales y reproductivos de la juventud, y los derechos de las mujeres en Honduras; así mismo se ha involucrado en proyectos artísticos que promueven la convivencia y la construcción de paz. Ha acompañado y sistematizado procesos de formación a docentes de escuela primaria, en metodologías socio-afectivas, educación para la paz y lenguajes artísticos con el fin de promover modelos de relaciones, de comunicación y organización noviolenta en aulas de escuelas de alta complejidad de Barcelona. Ha sido facilitadora de talleres de educación para la paz en institutos de secundaria de Barcelona y Pineda de Mar; y en organizaciones del tercer sector que trabajan con jóvenes en riesgo de exclusión social. Actualmente participa como voluntaria en un proyecto de acompañamiento respetuoso de la infancia y educación libre en Barcelona.
Igualtat
Què és la igualtat? Què entenem per igualtat en la societat en la qual ens trobem? Per què en els idearis dels esplais trobem aquest valor; quina importància té? Aquesta taula rodona està dividida en dos blocs en els quals debatrem temes de generes i feminismes. En el primer s’aborda el tema amb els infants. Com treballem aquest valor en el dia a dia de l’esplai, a part de fer activitats, xerrades i tallers? Fem espais no mixtes amb els infants? Per què? Què hi fem en aquests? A partir de quina edat fem espais no-mixtes? I en el segon bloc, debatrem que fem a l’equip de monis. Com fem la repartició de les tasques dins l’equip de monis a l’esplai? Tenim mecanismes perquè hi hagi un bon repartiment?
- Àngel Camacho – La Crida: estudiant de Filologia Catalana i militant de la Crida LGBTI i AECornellà. Ha impartit xerrades i tallers sobre alliberament sexual i de gènere, capitalisme rosa i abordatge de violències LGBTI-fòbiques per a organitzacions polítiques, projectes d’educació en el lleure i moviments socials.
- Mirta Lojo Suárez: Activista feminista. Doctora en Ciències de l’Educació i psicopedagoga per la UAB. Màster en Qualitat i Processos d’Innovació Educativa (UAB), Postgrau d’Experta Universitàriaen Dimensió Europea de los problemas de la convivencia escolar (UNED) i Postgrau en Lid eraren clave de género, Mujeres y Ciudad (EuropeAid Co-operation Office). Experiència docent entotes les etapes educatives (primària, secundària, universitària). Formadora del professorat per al Departament d’Educació. Va dissenyar i coordinar la implementació del Programa Xarxad’escoles i instituts per la igualtat i la no discriminació per a la Direcció de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona. Jubilada però en plena activitat. Membre del grup GRODE de laUAB. Ha estat membre del Seminari de Coeducació de l’ICE de la UB i actualment membre del Seminari Pedagogies feministes de l’ICE de la mateixa universitat i també coordinadora delGrup de Treball Educació feminista de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Línies de recerca i publicacions centrades en sexisme i perspectiva de gènere en educació, convivència iprevenció de la violència.
Esperit Crític
Què és l’esperit crític? Es valora i se li dóna importància en la societat en la qual ens trobem? Aquesta taula rodona estarà formada per dos blocs. En el primer d’aquests ens centrarem a debatre si l’equip de monitores té o no un pensament crític. Ens posicionem a l’esplai? Com ho fem i basant-se a què? Quin paper tenen les XXSS en els nostres posicionaments? Som influenciables? Estem predisposats a escoltar allò que no volem sentir? En el segon bloc abordarem el tema amb els infants, per veure què fem a part dels tallers i activitats, en el dia a dia, de l’esplai per treballar l’esperit crític. Fins a quin punt intervenim quan un infant expressa una opinió contrària a la teva? Què preval més, la teva veritat o la d’un infant? Adoctrinem a l’esplai? Està bé adoctrinar?
- Mariona Massip: monitora kumba retirada, mare lactant i doctoranda de didàctica de les ciències socials. Ha voluntariat en l’educació en el lleure i l’educació no formal a l’esplai i amb programes per a joves amb risc d’exclusió social; des de l’educació formal, és professora del grau d’educació primària a la Facultat d’Educació de la UAB. És graduada en Història (UB), té els màsters de recerca educativa i de professorat de secundària, i està intentant parir una tesi de didàctica de les ciències socials, camp en el que li agradaria créixer durant molts anys. Des del departament i el grup de recerca al que pertany (GREDICS), ha participat en projectes de recerca i materials didàctics sobre pensament crític i justícia social i ha coorganitzat jornades sobre perpsectiva de gènere, entre d’altres. Participa al seminari d’educació i decreixement, fa teatre i es reuneix amb les companyes i companys de ciutats en transició: li agrada molt aquesta vida i no té gaires ganes d’encarar l’extinció.
- Juli Palou
- Gustavo Gonzalez: mestre i doctor en Didáctica de les Ciències Socials. Treballa al Departament de Didàctica de la Llengua, la Literatura i les Ciències Socials i és membre del Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS) de la Universitat Autònoma de Barcelona. Des de a la meva infància va participar en projectes de educació en valors i de protecció del ambient. Abans de dedicar-me a la investigació en el mon universitari vaig treballar per més de una dècada en projectes que relacionaven el aprenentatge a través de l’experiència amb el pensament crític, l’educació en valors, el treball en equip i la participació. Estic convençut que l’educació en contacte amb la natura, la gent i la societat son la millor eina per transformar les persones i el mon.
Autogestió i Autonomia
En aquesta taula rodona debatrem de la diferència entre autonomia i autogestió, i en què es diferenciem de la resta quan parlem i els treballem. Quina és la responsabilitat de l’equip de monis de treballar l’autonomia i l’autogestió amb els infants. Creiem que és possible ser autònom sense saber autogestionar-se? Com adquireixen autonomia els infants, per decisió de l’equip de monis? Com treballem l’autogestió interpersonal? I la intrapersonal? I finalment volem posar atenció al paper que tenen els infants en el teixit associatiu del lloc on ens trobem; tenen algun rol o només treballem l’autonomia i autogestió dins la bombolla de l’esplai?
- Escola Arcàdia: El col·lectiu Arcàdia impulsa un institut-escola autogestionari on acollir nens i nenes d’entre 2 i 16 anys. L’escola Arcàdia està projectada al recinte comunitari de Can Batlló (Sants, Barcelona). En l’actualitat funciona com espai familiar en un petit local provisional on s’hi acullen nenes i nens d’entre 0 i 3 anys. El col·lectiu està format per 7 mestres d’infantil, primària i secundària que van començar a caminar plegades el 2009. Des d’aleshores ha fet incomptables xerrades, articles, activitats amb infants i un llarg etc. La seva xarxa de suport s’estén més enllà de la península i ha generat força expectativa, doncs, si hi ha quelcom que caracteritza a aquest projecte, és la seva vessant militant i la seva intenció de reapropiar-se del millor llegat de la pedagogia obrerista. Una escola que fixa els seus principals referents pedagògics en experiències com les de Paul Robin, Sébastien Faure o Ferrer i Guàrdia i tants altres que van emprendre l’aventura d’educar no només en llibertat, sinó per la llibertat.
-
Celia Premat Katz
Les inscripcions a les taules rodones es fan directament amb la inscripció general.
Les inscripcions es faran en dues fases. Durant la primera fase hi haurà descompte!
- Primera fase: del 26/11 al 13/01 per 25€
- Segona fase: del 20/01 al 10/02 per 28€
Preu de la inscripció inclou el sopar i dormir dissabte, l’esmorzar i el dinar de diumenge.
-
MONITORES
Les monitores i monitors, dirigents i treballadores d’Esplac faran la inscripció a través del seu usuari de l’Era.
Us podeu inscriure només 5 persones per esplai, la resta quedareu en llista d’espera per ordre d’inscripció. Aclariment: les dirigents i treballadores d’Esplac que també sou monitores cal que us inscriviu des del vostre rol de dirigent o tècnica per tal de no comptar dins de les 5 persones del vostre esplai.
-
SÒCIES
Les sòcies i els socis d’Esplac faran la seva inscripció mitjançant aquest enllaç.
Aclariment: les sòcies que també sou monitores d’Esplac, si us inscriviu com a sòcies no comptareu dins del límit de 5 persones per esplai.
Hi ha un màxim de 130 places reservades per a monitores i monitors, dirigents, sòcies i treballadores d’Esplac. La persona 131 en l’ordre d’inscripció quedarà en llista d’espera. Feu el pagament igualment i, si finalment no podeu participar a l’Escola d’Esplac per falta de places, us retornarem els diners.
-
EXTERNES
Les persones externes a Esplac podeu fer la vostra inscripció directament a partir del següent enllaç.
La inscripció inclou l’assistència a totes les xerrades del diumenge 15 de març, sense haver de pagar quota. Hi ha opció a demanar el dinar de diumenge per 10 € (a indicar en el formulari d’inscripció).
Les persones externes a Esplac no tenen opció a poder assistir a cap dels espais del dissabte 14 de març.
Gestió de la llista d’espera
Per formar part de la llista d’espera s’ha d’haver fet el pagament de la quota. En cas contrari, la inscripció no es considerarà finalitzada. A partir del 13 de gener de 2020, si queden places lliures, entraran les persones que es troben en llista d’espera en el següent ordre:
- Les monitores i monitors d’esplais que no tenen cap participant inscrit i persones sòcies o externes que s’han inscrit a títol individual.
- Les monitores i monitors d’esplais que no arriben 5 participants inscrits.
- Les monitores i monitors d’esplais que ja tenen 5 participants inscrits.
Seguirem aquests criteris tenint en compte l’ordre d’inscripció!
Baixa de les inscripcions
Per donar-se de baixa de l’Escola d’Esplac s’haurà d’enviar un correu electrònic a organitzacio@esplac.cat.
- Les peticions de baixa rebudes fins al 13 de gener de 2020, es podrà retornar el 100% de la quota.
- Les peticions de baixa rebudes a partir del 13 de gener de 2020, no es podrà retornar la quota.