Les formacions que s’han realitzat aquest any han tractat els temes de l’assemblearisme infantil, l’educació emocional i el tracte amb els nens amb NEE (Necessitats Educatives Especials). Els monitors havien d’escollir una de les tres i asseguren que no va ser fàcil. Les tres formacions van tenir molt èxit i van assolir les expectatives dels monitors. Hi va haver especial participació a la formació sobre assemblearisme infantil, un tema que s’està introduint als esplais i pel qual es té molt d’interès.
De la formació sobre educació emocional va destacar un exercici on tots els participants van haver d’estirar-se i imaginar com seria el seu propi món, mentre sonaven músiques que els despertaven diverses emocions. A la d’assemblearisme infantil es van basar sobretot en l’explicació de l’organització d’assemblees infantils en esplais i els càrrecs que hi hauria d’haver en aquesta. Per acabar, a la que anava sobre l’educació amb infants amb NEE es van centrar sobretot en casos concrets que van portar els esplais. D’aquesta manera va fer molt aplicables tots els coneixements a la realitat dels dissabtes. Malgrat que els monitors van haver d’escollir només una de les formacions, després es va fer una posada en comú de tots els coneixements.
A part de formacions, també van poder participar en debats. Després d’haver dinat, es van passar diferents vídeos relacionats amb el tractament de la sexualitat amb els infants, el decreixement i l’aplicació del càstig. Així doncs els monitors van haver de tornar a escollir un dels tres debats, però a l’acabar hi va haver una altra posada en comú. Tots tres van ser de molt èxit i segons els monitors es van fer molt aplicables a la realitat de l’esplai.